Hoofddorp, 10 april 2025 - AVIAREPS Benelux gaat met ingang van 1 april 2025 Japan vertegenwoordigen op de Nederlandse markt. De samenwerking duurt vooralsnog een jaar, tot en met 31 maart 2026. AVIAREPS zal de Japanse belangen op het gebied van marketing, PR en trade behartigen.
Japan is een veelzijdige toeristische bestemming met prachtige landschappen, levendige steden, diverse cultuur en een grote variëteit aan culinaire belevingen. Het land is rijk aan natuur en biedt verschillende outdoor mogelijkheden voor haar bezoekers zoals skiën, duiken en wandelen. Sinds 11 oktober 2022 is het land weer geopend voor individuele toeristen. De Japanse overheid heeft inkomend toerisme een belangrijke pijler gemaakt in haar nationale groeistrategie. JNTO’s missie is het promoten van Japan als een aantrekkelijke toeristische bestemming voor de gehele wereld en het boosten van inkomend toerisme voor Japan.
AVIAREPS Benelux gaat JNTO helpen om haar groeidoelstellingen te realiseren en haar positie op de Nederlandse markt te versterken door middel van doelgerichte PR en marketingstrategieën. Dit wordt gedaan door het gebruik van de kennis van het team van AVIAREPS Benelux, zij zullen een marktspecifieke strategie opzetten om de unieke bestemming Japan te promoten in Nederland, met als doel om het aantal Nederlandse bezoekers in Japan te verhogen.
Martijn Strijker, Executive Vice President AVIAREPS Europe, reageert enthousiast op de hernieuwde samenwerking:
“Het is een voorrecht om Japan weer aan ons klantportfolio toe te mogen voegen. Het land is zonder twijfel een van de meest fascinerende en veelzijdige bestemmingen in Azië. In Nederland kennen we Japan vooral van sushi, geisha’s, kersenbloesem en sumoworstelen – maar het heeft zóveel meer te bieden. Van bruisende metropolen als Tokyo en Kyoto tot adembenemende natuur met vulkanen en bamboebossen, en een rijke cultuur vol tempels, tradities en culinaire hoogstandjes.”
“Komend jaar zetten we ons vol in om Japan onder de aandacht te brengen bij consumenten, de reisbranche en mediapartners. Met uiteenlopende campagnes en samenwerkingen willen we het aantal Nederlandse reizigers naar Japan verder laten groeien. Binnenkort delen we de eerste initiatieven die we hiervoor in petto hebben.”
Over JNTO
Japan National Tourism Organization (JNTO) is een publieke organisatie die Japan promoot als een vrijetijds- en MICE-bestemming. Met als doel om internationale bezoekers naar Japan te trekken, werkt het JNTO Londen kantoor op dit moment in 7 aangewezen markten om meer informatie over Japan te verstrekken, publiciteit te genereren en actief mee te doen aan marketingactiviteiten met partners in de reissector.
JNTO Sociale kanalen:
www.facebook.com/visitjapanuk
www.instagram.com/visitjapan_uk
www.twitter.com/visitjapanuk
Over AVIAREPS
AVIAREPS is 's werelds toonaangevende internationale vertegenwoordiging, marketing en communicatie bedrijf voor luchtvaart, toerisme, horeca en voedsel en drank merken. Het bedrijf werd in 1994 in Duitsland opgericht met de ambitie om klanten te helpen de stap te zetten naar wereldwijde markten en het wereldwijde netwerk van het bedrijf strekt zich nu uit over de hele wereld.
De dienstenportefeuille van AVIAREPS omvat uitgebreide expertise op het gebied van vertegenwoordiging en verkoop, marketing en communicatie, bedrijfsontwikkeling, IT-oplossingen en financiële diensten. Naast hun gevestigde General Sales Agent (GSA) diensten en toeristische marketing vertegenwoordiging, biedt AVIAREPS ondersteuning in digitale marketing, reclame, public relations, crisiscommunicatie, social media management, evenementencoördinatie, verkoop, webdesign en meer.
Voor meer informatie over hoe AVIAREPS beïnvloedt waar en hoe reizigers ervoor kiezen hun tijd en geld te besteden, kunt u terecht op www.aviareps.com. Blijf op de hoogte door onze Newsroom te bekijken, of volg ons op Facebook, LinkedIn
Contact Info
T: +31 (0)20 654 15 65
E: japan.ams@aviareps.com